علّت اینکه فقط عطرهای معروف مثل کول واتر بصورت گرمی وجود دارند چیست؟
به نظر می آید چند دلیل وجود داشته باشد که عطرهای جدید و غیرمعروف بصورت گرمی در بازار وجود ندارد:
1. برخی از عطرها مثل سی کی 1 یا کول واتر آنقدر بین مردم معروف و شناخته شده هستند که بازار و مشتریان خودشان را دارند و دلّالان و کارخانههای عطّاری به دلیل فروش بیشتر، این عطرها را ترجیح میدهند؛
2. فرمول این عطرها (کول واتر و سی کی وان) لو رفته و ساخت آن راحت تر شده است؛
3. کارخانههای عطّاری میبایست میزان فروش عطرها را در بازار سنجیده تا بر روی آن سرمایهگذاری کنند. لذا تا فروش موفّق یک عطر جدید در بازاز تضمین نباشد، سراغ تولید انبوه آن عطر نمیروند؛
4. آنالیز و شبیهسازی عطرهای جدید مقداری زمان نیاز دارد. پس یکی الی دو سال وقت نیاز است که این عطرها دوبارهسازی و در حجم زیاد وارد بازار شوند؛
5. کارخانههای سازنده تا وقتی میتوانند با فروش عطرهای پایهالکلی در حجم متوسّط (50 الی 100 میل) سود 400 % یا بیشتر ببرند سراغ فروش آن بصورت پایهروغنی و در حجمهای بالا (بیشتر از نیم کیلو) که حاشیهی سود کمتری دارد نمیروند؛
شریف عطّار
باسلام چرا عطرهای پایه روغنی به صورت یک کیلویی ودر ظروف آلومنیومی ارایه میگردد وعطر های پایه الکلی را به میزان یک کیلویی وبیشتر ارایه نمیشود؟