واژه ی نیش (ویژه) به عطرها اطلاق نمی­شود بلکه به برندها مرتبط است. نیش متضادّ بازار عمده است. این نوع عطرها مثل خودروهای لامبورگینی به تعداد اندک تولید می­شوند و براحتی در فروشگاه­های زنجیره­ای در دسترس نمی­باشند و در بوتیک­های خود شرکتِ سازنده عرضه شده فاقد تبلیغات تلویزیونی بوده و لزوماً گران نیستند. این عطرها به گونه­ای طرّاحی می­شوند که ممکن است همه پسند نباشند و خیلی عمومیّت نیابند.

هرچند ساخته­های شرکت رِولون، (Revlon) کوتی، (Coty) دانا، (Dana) گِرلاین، (Guerlain) شَنِل (Chanel) و دیور (Dior) گران است، امّا بدلیل عرضه ی عمده و کانال­های توزیع عمومی، نیش قلمداد نمی­شوند. این عطرها هرچند باکلاسند امّا در اغلب عطرفروشی­های دور دنیا (مثلاً در فری­شاپ های فرودگاه­ها) قابل دسترس بوده و برای گروه بزرگی از خریداران هدف­گذاری شده­اند و به این دلیل ویژه قلمداد نمی­شود.

از آن­جا که هدف عطرهای ویژه خوشنودسازی همه و تبدیل به بالاترین فروش نیست عطّار آزادی بیشتری برای خلّاقیّت و ساخت چیزی که وی می­خواهد می­دهد. چرا که بازارِ هدف این قبیل عطرها اغلب کارشناسان و متخصّصان عطر و افرادی هستند که در هنر عطرسازی حضور دارند و نه افرادی که دوست  دارند خوشبو شوند.

شریف عطار