تفاوت در قیمت برندهاتفاوت قیمت بین مارک های معروف یک کشور می تواند به دلایل ذیل باشد:
1. هزینه ی تبلیغات:
طبیعتاً شرکت هایی که تبلیغات بیشتری دارند هزینه ی آن را از جیب مشتری پرداخت می نمایند.
2. حاشیه ی سود:
هرچقدر شرکت منصف تر، حاشیه ی سود کمتری برای خود در نظر می گیرد. می توانم به جرأت بگویم Tom Ford حاشیه ی سود هزار درصدی و بیشتر دریافت می نماید.
3. هزینه ی طرّاحی:
هرچقدر طرّاحان بطری، بسته بندی و از همه مهمتر عصاره ی عطر، معروف تر، حق الزحمه ی دریافتی بیشتر که شرکت ها این حق الزحمه را از جیب مشتریان می پردازند. مثلاً شنیده ام یک طرّاح معروف برای طرّاحی یک بطری مبلغ صد میلیون دلار (معادل 400 میلیون تومان) دریافت نموده است.
4. تعداد عرضه به بازار: 
هرچقدر عطر عمومی تر یعنی تعداد عرضه بیشتر طبیعتاً قیمت پایین تر.
5. استفاده از اسانس های طبیعی:
هرچقدر استفاده از اسانس های طبیعی مثل رز، یاس، چوب صندل و ... بیشتر قیمت عطر گران تر.
شریف عطّار